5 vlastností dobrého obchodního zástupce

Předchozí článek Další článek
5 vlastností dobrého obchodního zástupce

Jak se pozná spolehlivý a důvěryhodný obchodní zástupce bankovních i nebankovních společností? Poradíme vám, na co se zaměřit a jakým chybám se rozhodně vyvarovat.

 

Kdo je obchodní zástupce a jaká je jeho náplň práce?

Jednoduše řečeno: Obchodní zástupce je člověk, který reprezentuje a zastupuje společnost při jednání s klienty. K jeho práci patří například poradenství ohledně investování, spoření, ale i správného hospodaření s penězi. Ve zkratce jde o to sestavit pro klienty vhodné řešení jejich finančních potřeb.

 

Jak je to u nás? Obchodní zástupci Providentu oslovují nové zákazníky, poskytují půjčky a obstarávají také výběry splátek. Jednou za týden pak práci za uplynulých sedm dní vyúčtují a ve středu se setkají s manažerem na nejbližší pobočce, aby společně vyhodnotili uplynulé dny.

 

Obchodní zástupce vs. poradce 

Proč některé společnosti nazývají tuto pozici obchodní zástupce a jiné používají označení poradce? A liší se nějak tato označení? Hlavní rozdíl spočívá v tom, že obchodní zástupce zastupuje většinou pouze jednu firmu a nabízí klientům pouze její produkty, kdežto finanční poradce poskytuje klientům finanční produkty od různých firem napříč celým trhem.

 

 5 vlastností, bez kterých se dobrý obchodní zástupce neobejde

 1.     Vlídné jednání s klienty: Tato vlastnost by se mohla zdát samozřejmá, ale mnohdy není. Obchodní zástupce by se měl ke všem svým klientům chovat korektně, s respektem a pochopením – bez ohledu na únavu, denní dobu nebo zkušenosti z předchozích schůzek. Nejdůležitější je navázání dobrého vztahu už od první schůzky. Pokud klient ví, že na něm obchodnímu zástupci opravdu záleží, bude mu důvěřovat a cítit se při komunikaci uvolněně. Jestliže tomu tak není, může klient z obavy například zamlčet problémy se splácením půjčky. 

2.     Projevení upřímného zájmu: Ten, kdo neustále spěchá, nechce vám nic vysvětlit a nenaslouchá vám, nejspíš nebude obchodní zástupce, kterého byste doporučili svým blízkým. Podle průzkumu firmy Fast connect je pro 82 % lidí důležité vysvětlení všech pro i proti jejich půjčky a nevnucování věci, o které nemají zájem. Úplné tabu je potom vnucování dražší půjčky, než o jakou klient žádá.

3.     Dochvilnost: Pozdní reakce na e-maily, telefonáty, a dokonce pozdní příchody na schůzku? To opravdu není dobrá vizitka. I podle dochvilnosti můžete odhadnout dobrého obchodního zástupce. Samozřejmě se může přihodit náhlá změna plánu, ale nemělo by to být na denním pořádku.

4.     Jednání ve vašem zájmu: Jen opravdový profesionál dokáže poradit, jak z peněz, které jsou k dispozici, vytěžit co nejvíce příležitostí (ale také jak pokrýt co nejvíce rizik – třeba nečekaný nákup nezbytných domácích spotřebičů, ztrátu zaměstnání atd.). Dobrý obchodní zástupce doporučí pouze takové finanční produkty, které jsou pro klienta výhodné.  

5.     Srozumitelnost: Pokud obchodní zástupce neustále používá pouze odborné termíny, riskuje, že mu klient neporozumí a podepíše smlouvu o zápůjčce, kterou nebude moci splácet. V případě, že se klient doptá na význam, ale odpovědi se mu nedostane, jde o velice špatného obchodního zástupce. Dobrý zástupce by měl totiž mluvit co nejsrozumitelněji a v případě, že požívá odborné termíny, by je měl sám od sebe ihned vysvětlit. Jen tak může klient dobře porozumět tomu, co sjednává.

V Providentu nám na našich klientech opravdu záleží a jednáme s nimi vždy eticky. Víte, že naši obchodní zástupci mají dokonce svůj etický kodex? Všichni naši Obchodní zástupci a zaměstnanci:

  • se zdrží donucování nebo vyvíjení tlaku na zákazníky, aby zakoupili produkt, který nechtějí, nepotřebují, nebo který si nemohou dovolit,
  • informují zákazníky o všech podmínkách Smlouvy o zápůjčce včetně práva na odstoupení od smlouvy,
  • informují zákazníky o tom, kam se obrátit s dotazy či stížnostmi.

 

Jak poznat špatného obchodního zástupce?

Varovných signálů je hned několik. Patří mezi ně například očividný nezájem, snaha prodat co nejvíce finančních produktů, které ve skutečnosti nejsou pro daného klienta užitečné, nebo kritizování konkurenční nabídky na trhu bez důkazů a argumentů.

 

 

 

Nenašli jste vhodnou pracovní nabídku?
Pošlete nám Vaše CV a my se Vám ozveme.
pouze u vybraných pozic
Kontaktní údaje
Ostatní